Stäng

Produkter

  1. {{ product.Name }} 
Alla resultat för produkter

Hittade inga matchande produkter

Produktgrupper

Alla resultat för produktgrupper

Hittade inga matchande produktgrupper

Sidor

Butikssidor
Övriga sidor
Alla resultat för sidor

Hittade inga matchande sidor

 Stäng

Logga in eller skapa en profil för att få tillgång till mina sidor.

Stäng

Kundkorg

Totalt: st, inkl. moms.
Din kundkorg är tom

På elkedjan.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Läs här varför vi använder kakor på vår webbplats

 Stäng

Du har valt

Genom att du har valt en butik så anpassas webbsidans innehåll för matcha det lokala utbudet!

  {{storeFinderService.selectedVendorModel.Vendor.Phone1}}

Du kan nu göra beställningar från den valda butiken.

Du kan söka på butiksnamn, postnummer eller postort för att hitta din butik.

140 butiker och 1900 anställda elektriker i samverkan nära dig. Hitta din Elkedjan-butik

Bild för kategori 100 dagar med Bosch

100 dagar med Bosch

Lämna tillbaka din produkt efter 100 dagar om du inte är nöjd!

Vi på Elkedjan vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Inte bara vid själv köptillfället utan även när du kommer hem och lång tid därefter. När du köper en av våra Bosch-produkter får du möjlighet att ta med dig produkten hem, prova, använda och känna efter. Om du inte är nöjd med din produkt har du möjlighet att lämna tillbaka den inom 100 dagar.

Vi vill att du ska få maximal nytta och nöje med din Bosch-produkt. Därför erbjuds du medlemskap i myBosch på bosch-home.se/mybosch. När du registrerar din produkt i myBosch kan du hitta allt som är värt att veta om produkten samlat på ett och samma ställe. Detta är förstås helt kostnadsfritt.

Med myBosch får du 100 dagar NöjdKund-garanti

Genom att bli medlem i myBosch efter en enkel registrering av dig och din produkt inom 14 dagar efter inköp, får du full returrätt i 100 dagar. Om du inte är nöjd med din Bosch-produkt, returnerar du den och får pengarna tillbaka med avdrag för returkostnaden. 495 kr för en stor hushållsapparat (diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, kylskåp, frys, kyl/frys, ugn, häll, spis, fläkt, mikrovågsugn eller inbyggd espressomaskin) och 60 kr för en småelsprodukt (köksmaskin, fristående espresso, dammsugare, kaffebryggare, vattenkokare, elvisp, handmixer eller hårtork).

Så här gör du för att utnyttja Bosch 100 dagar NöjdKund:

1. Grundvillkoret för att utnyttja Bosch 100 dagar NöjdKund är att du har registrerat dig och din produkt på myBosch senast två veckor efter inköpsdatum och att du returnerar produkten senast 100 dagar efter inköpsdatum. I de fall produkten är i obruten förpackning, gäller butikens ordinarie regler för öppet köp.

2. Du kontaktar Bosch per telefon 0771-11 22 77. Knappval 1–1 i menyn (produktinformation inför köp). Bosch ber dig beskriva vad du är missnöjd med. Vid misstanke om produktfel kan en servicetekniker skickas ut som tittar på produkten för att se om felet kan åtgärdas.

3. Om produkten fortfarande inte lever upp till dina förväntningar kan 100 dagar NöjdKund utnyttjas. Du loggar in på myBosch, fyller i returformuläret ”100 dagar NöjdKund” och laddar upp din kvittokopia.

4. Därefter mailar Bosch instruktioner om hur du ska gå tillväga för att emballera och returnera din produkt. Produkten behöver vara fullt fungerande och ren vid återlämnandet. Produkten får heller inte skadas vid frakt så det är viktigt att den emballeras väl. Vid småelsprodukt måste du ta sig till ett av Brings ca 1500 ombud (hos Ica, 7 eleven etc) inom 30 dagar från att returen är skapad. Vid stor hushållsapparat hämtar Bring produkten och hjälper till med utbärning.

5. När produkten kommit fram till Bosch får du dina pengar utbetalda till ditt angivna bankkonto, med avdrag för returkostnaden, inom 4–8 veckor. Returkostnaden är 495 kr för en stor hushållsapparat och 60 kr för en småelsprodukt.

Villkor

För att Bosch 100 dagar NöjdKund ska gälla behöver du först ha registrerat dig och din Bosch-produkt på myBosch senast två veckor efter inköpsdatum och för att sedan utnyttja Bosch 100 dagar NöjdKund måste du ha returnerat produkten senast 100 dagar efter inköpsdatum.

Produkten måste vara köpt och slutbetald i en online- eller fysisk butik i Sverige och gäller ej Bosch vitvaror som medföljer nyproduktion av lägenhet eller hus. Bosch 100 dagar NöjdKund omfattar inte heller Tassimo kapselmaskiner. Du behöver spara ditt kvitto och originalemballaget i fall du vill returnera din produkt. Vid registreringen skapar du först ditt myBosch-konto och därefter loggar du in och registrerar din Bosch-produkt.

För att returnera produkten behöver du fylla i ett returformulär och ladda upp kvittokopia på din medlemssida i myBosch. Därefter kommer du få retur- och emballageinstruktioner per mail. Förpacka produkten väl i originalemballaget, så att produkten inte skadas vid transport. Produkten ska vara fullt fungerande och ren vid återlämnandet. Vid retur av en stor hushållsapparat (diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, kylskåp, frys, kyl/frys, ugn, häll, spis, fläkt, mikrovågsugn eller inbyggd espressomaskin) kommer Bring att hämta upp din produkt och vid småelsprodukt (köksmaskin, fristående espresso, dammsugare, kaffebryggare, vattenkokare, elvisp, handmixer eller hårtork) kommer du att få lämna in den till ett av Brings ombud.

Bosch 100 dagar NöjdKund omfattar inte fraktkostnaden för din retur och därmed behöver du betala en returkostnad på 495 kr för en stor hushållsapparat och 60 kr för en småelsprodukt. Detta belopp dras mot inköpspriset vid återbetalning. När din retur kommit oss tillhanda kommer du att få dina pengar utbetalda till ditt angivna bankkonto, med avdrag för returkostnaden, inom 4–8 veckor. Om produkten är i obruten förpackning och du vill återlämna produkten inom ramen för butikens dagar för öppet köp så vänd dig först till din butik för att återlämna produkten. Bosch 100 dagar NöjdKund begränsar inte din normala produktgaranti och påverkar inte heller dina rättigheter enligt konsumentköplagen.